Кълнове от боб мунг

кълнове от боб мунг

Кълновете са известни като една от най-пълноценните живи храни. Те са изключително богати на бързо усвоими ензими, витамини и хлорофил. Консумирайки ги често не само даваме на организма си чиста доза енергия, но и с лекота ще можем да се отървем от излишните килограми.

Защо кълнове от боб мунг?

Заради високите нива на танини, флавоноиди, фолиева киселина, магнезий, цинк, и различни витамини, консумацията на този тип кълнове ще намали холестерола и осигурява ефективната детоксикация на организма. Известно е, че с тяхна помощ се борим и с първите признаци на стареене, заради фитоестрогените в тях. За разлика от другите бобови култури, консумацията на боб мунг в сварено или покълнато състояние не подува стомаха и дава дълготрайно чувство за ситост. Нивата на чист растителен протеин в този боб също не са за подценяване – те са с 10-15% по-високи от останалите бобови.

Как да си приготвим кълновете в домашни условия?

Много не разполагат със специален уред за покълване на семена, за това ще ви представим лесен начин да се справите бързо и без него. За целта са необходими:

  • 30 гр. боб мунг (купи насипен тук);
  • 1 чист и подсушен голям буркан (до 800мл.)
  • Чиста марля и ластик с които да покрием буркана или капачка надупчена с помощта на нож.

Начин на приготвяне:

  1. Измийте и накиснете боба за поне 10-12 часа;
  2. Отцедете и го поставете в буркана, като го покриете с марлята и ластика или предварително надупчена капачка. Това се прави, за да могат семената да дишат;
  3. Поставяме буркана легнал или под наклон до 45 градуса на място със умерена слънчева светлина и стайна температура;
  4. По два пъти на ден (сутрин и вечер) изплакваме, добре отцеждаме зърната и отново ги връщаме в буркана;
  5. След 3-4 дни ще получите прекрасни и леко хрупкави кълнове, но, ако желаете да са по нежни и покълнали, можете да почакате до 7 дни

Как да консумираме кълновете от боб мунг?

Кълновете от боб мунг могат да бъдат консумирани самостоятелно, добавени към сурови крекери, салати, смутита или сандвичи. За да запазите всички съставки на тази жива храна, не препоръчваме термичната й обработка.