6 съвета как да пием повече вода

6 съвета как да пием повече вода

За всички е ясно, че пиенето на вода е жизненоважно. Почти всички съветват да изпиваме поне по 8 чаши вода на ден. Пиейки вода ще подобрите цялостното състояние на организма си, косата и кожата ви ще станат по-блестящи и свежи, ще предотвратите главоболието, ще забързате метаболизма си и ще сте по-енергични.

За съжаление не всички от нас успяват да изпият такова количество вода. Някои забравят, други не харесват вкуса й, но ако непрекъснато подсъзнателно потискате жаждата си, тялото ви може да загуби своя нормален баланс и да спре да ви подава естествени сигнали, като чувството за жажда. Тогава започват да се появяват най-често срещаните признаци на дехидратация като главоболие, безсъние, суха коса и кожа, чупливи нокти, възпаления и тъмна урина.

В тази статия ще се постараем да напомним колко важно е да се хидратираме и ще ви представим няколко съвета как да пиете повече вода през деня, а само за 2 до 4 седмици след като започнете да се придържате към тези съвети, пиенето на вода ще се случва много естествено и без специални усилия.

  1. Започвайте деня си с чаша вода със стайна температура с малко лимонов сок. Така ще хидратирате организма си, който е бил в 8-часов покой и ще го подготвите за започващия ден. Този навик ще помогне на тялото ви да се отърве от набралите се токсини и ще го подготви да усвои възможно най-оптимално новите хранителни вещества, които ще поемете със закуската си.
  2. Занесете филтрираща кана в офиса си и я поддържайте винаги пълна със свежа вода на вашето бюро.
  3. Нека температурата на водата ви е стайна, това ще подобри храносмилането и кръвообращението. Твърде студената вода стресира организма и кръвоносните съдове, защото тялото ни поддържа различна от ледената вода постоянна температура.
  4. Постарайте се да отпивате често, но на малки глътки. Не е необходимо да изпивате чаша след чаша, това ще стресира организма ви, ще предизвика дискомфорт и рискувате на следващия ден да не желаете да повторите.
  5. Отървете се от всички изкуствено подсладени или газирани напитки, заради съдържанието им на аспартам (който е силно токсичен) и консерванти, които предизвикват главоболие, безсъние, тревожност и слаба концентрация. Много от тях съдържат също въглероден двуокис, който предизвиква подуване на корема. Ако вкусът на водата не ви допада особено, можете да я ароматизирате с резанчета краставица, лимон или листенца мента и леко подсладите с резенчета портокал или 1-2 ягоди.
  6. Не пийте вода докато се храните, защото слюнката и храносмилателните ензими в нея се разреждат и храносмилането става много по-трудно и бавно. Пийте вода 30 минути преди хранене и 1-2 часа след хранене.