8 лесни начина да се спасим от подуването на корема

8 начина да предотвартим подуването

Понякога закопчаването на панталона може да бъде същинско предизвикателство. Често това не се дължи на натрупаните мазнинки около талията, а на подуването на корема. То може да предизвика и сериозен физически дискомфорт. Добрата новина е, че това неприятно състояние може да бъде избегнато. Една от най-често срещаните причини за подуването са газовете, които се образуват в червата. Представяме ви 8 достъпни начина да поддържате подуването на корема под контрол.

1. Мента

мента, 8 начина да предотвратим подуването

Тази билка има естествено спазмолитично действие за стомашните спазми, които обикновено предшестват подуването. Може да бъде консумирана под формата на чай или свежи листа добавени към вода със стайна температура.

2. Джинджифил

джинджифил, 8 начина да предотвратим подуването

Освен, че е естествен антибиотик, джинджифилът е мощно средство за борба с подуването. Спомага храносмилането и може да осигури облекчаване на широк спектър от стомашно-чревни проблеми като гадене, повръщане и подуване на корема. Джинджифилът може да се консумира в различни форми, като чай, детокс шот или на таблетки.

3. Кимчи

Кимчи, срещу подуване на корема

Кимчи или ферментирало китайско зеле спомага за подобряване на храносмилането и здравата чревна флора. То е богат източник на пробиотици заради ферментацията, която създава здравословните бактерии „Lactobacillus“. Рецептата за кимчи е лесна и можете да си го приготвите в домашни условия.

4. Масажирайте корема

През целия ден храносмилателният тракт прави гладки мускулни движения, наречени „перисталтика“. Масажирайте корема с длан в посока на часовниковата стрелка. Симулирайки естествените движения на перисталтиката, можете да ускорите движението на газа през червата си.

5. Тренирайте

Йога, 8 лесни начина да се предпазим от подуването

Перисталтиката може да бъде поддържана и с по-леки упражнения. Избягвайте по-интензивните спортове, които временно ще отклонят енергията предназначен за храносмилането. Бързото ходене или йогата са изключително подходящи за целта.

6. Яжте по-бавно

Дъвчейки бавно храната, ще предотвратите поглъщането на въздух, което от своя страна води до подуване. Наслаждавайте се на храната си, дъвчете бавно и продължително. Нормалното хранене би трябвало да продължава от 25 до 30 минути.

7. Консумирайте по-малки порции, но по-често

Вместо три, опитайте да увеличите храненията си на 5, като пропорционално намалявате обема на порциите. Това ще предотврати усещането за подуване след всяко хранене.

8. Не прекалявайте с газираните напитки.

Изкуствено газираните напитки често водят до задържането на газ в корема. Вместо тях, пийте изворна или филтрирана вода или чай от билки – като копър, анасон или кимион, които могат да намалят подуването.