5 храни с които да увеличите енергията и подобрите настроението си

5 храни, които за увеличаването на енергията и подобряване на настроението

Ако вместо да сте пълни с енергия в началото на седмицата се чувствате изтощени и неохотно се запътвате към офиса, ви представяме 5 храни, които според проучванията ще помогнат мигновено за увеличаването на енергията, подобряване на настроението, намаляване на стреса и облекчаване на безпокойството:
1. Ябълките

ябълки

Този плод е богат на мощния антиоксидант, известен като кверцетин, който подхранва ума, има силно противовъзпалителни и антивирусни качества и захранва мозъчните невротрансмитери, което може бързо да подобри настроението. Ябълките са известни и с обилната доза витамин С, който от своя страна е свързван с намаляването на стреса и чувството на безпокойство.

Те съдържат също пектин, който поддържа стабилни нивата на инсулина, което предотвратява честите промени в настроението в резултат от занижаване на нивата на кръвна захар.

Препоръчваме ви да консумирате ябълките сурови и с кората, ако са органични, защото в нея се съдържа голямо количество фибри, които подпомагат храносмилането.

 

2. Нахут

нахут

Нахутът е богат на протеини, витамин В6 и магнезий. Витамин В6 помага при липса на енергия и тревожност, а протеинът подкрепя невротрансмитерната функция в мозъка, която пък е в помощ за производството на хормоните серотонин и допамин. Стабилните нива на серотонин и допамин, известни още като хормоните на щастието, карат тялото ни да се чувства добре и повишават настроението. Магнезият също е изключително важен за настроението ни минерал. Ако в организма има дефицит на магнезий, ни преследва чувство на умора и тревожност. Препоръчваме ви консумирате нахута под формата на хумус, да го добавяте към салати и ползвате за основа на веджи бургери.

 

3. Овесени ядки и трици

овесени ядки

Овесът е чудесен източник на въглехидрати за организма ни. Той е богат на витамин В, магнезий, калий, фибри и протеини. Овесът е един от най-добрите храни за намаляване на безпокойството, предотвратяване на депресия и поддържане на здрава нервна система.

Използвайте овесените ядки или трици, като ги накиснете през нощта в бадемово мляко, добавяйте ги към домашните енергийни блокчета и други.

 

4. Конопено семе

конопено семе

Само 3 супени лъжици конопено семе съдържа 45% от дневните нужди на организма от магнезий, а неговите благоприятни за настроението качества вече споменахме по-горе в тази статия. Конопеното семе е богато също на протеини, фибри, желязо, витамин В6 и калий, които се грижат за високите нива на енергия в организма ни и за доброто ни настроение.

Добавете конопеното семе към смутито, овесените ядки или салатата си, вкусът му е приятен и ненатрапчив.

 

5. Кокос

кокос

Кокосовите орехи са с високо съдържание на лауринова киселина и средноверижни триглицериди мазнини и са една от най-добрите храни за нашия мозък. Тези две съставки са пряко свързани с чувството за щастие, яснота и намалена тревожност. Лауриновата киселина помага за детоксикацията на тялото – подобрява здравето на мозъка и спомага за детоксикацията на черния дроб, а когато черният дроб е претоварен, организмът проявява симптоми на умора и чувстваме спад в настроението.

Когато купувате кокосово масло, избирайте нерафинирано, органично такова, извлечено чрез студено пресоване. Същото важи и за кокосовото брашно. Препоръчваме то да бъде био. Добавете кокосовото масло или брашно към смутито, суровия крем-десерт, сладоледа или кокосовите бонбони, за да получите вкусно и ароматно лакомство .