Как да убедим децата да хапват повече зеленчуци в 5 лесни стъпки

лука зеленчуци

 

Всички знаем какво предизвикателство е да убедим детето да пробва някакъв плод или зеленчук и тайничко се надяваме той да му хареса, а малчуганът ни трайно да го приеме като част от неговото меню. Понякога се налагат повече опити за постигането на желания резултат, което е истинско изпитание за търпението ни. Децата често отказват дори да пробват, а ние се питаме кога и къде точно сгрешихме при възпитанието на хранителните навици на наследниците си. Всъщност не е толкова трудно, колкото изглежда, а когато постигнете резултата детето ви да включва пресни зеленчуци и плодове към всяко хранене удовлетворението е 100%. Ето и 5 съвета как да го направите:

Ако детето ви обича домашни хамбургери и сандвичи, добавяйте към тях свежа салата, резенчета домат, краставица и намажете питките с авокадо. Обяснете му, че тези допълнения са неизменима част от добрия хамбургер и без тях вкусът му не е пълен. Ако, обаче и това не върши работа, следващия път се опитайте да му направите този веджи бургер, тук самият бургер е направен от зеленчуци, но изглежда като месен. Има и множество здравословни рецепти с които да замените конвенционалните изкушения, като Полезна „Нутела“Шоколадов пудинг, и много други, които можете да разгледате тук.

  1. Обяснете на детето защо половината на всяко ястие е необходимо да бъде съставена от сурови и разноцветни плодове или зеленчуци. Разкажете за ползите на всеки един от тях, като не забравяте да споменете как храната би могла да повлияе на организма му в положителен или негативен аспект.
  2. Опитайте се отрано да го научите как да различава полезната от вредната храна. Нека редовно ви придружава в магазина и заедно с вас избира продуктите. Покажете му как да разпознава вредните съставки, ако вече може да чете.
  3. Нека под ваше наблюдение детето само приготвя храната си. Ако е по-малко, можете да му дадете нож за масло и с помощта му да нареже разноцветните зеленчуци, които да сложи в чинията си заедно с основното ястие.
  4. Учим децата си чрез личен пример, за това е нужно да показваме на детето как и ние се храним по този начин и се наслаждаваме на вкуса на храната.

лука зеленчуци1Да убедим децата да преминат от нездравословна към здравословна храна не е лесна задача, а дълготраен процес. Децата свикнали на различни добавки и подобрители на вкуса трудно се отказват от тях. Например мононатриевия глутамат (Е621), който се съдържа в луканки, салами, готови супи, чипсове, снаксове  е силно пристрастяващ и може да предизвика мозъчни увреждания, възпаление, мигрена и др. Същото важи и за много солените или сладки храни. Рецепторите на детето, което вече познава тези силни вкусове, трудно влизат отново в релси и разпознават вкуса на натуралните храни. Бъдете упорити, пътят няма да е лек, но си заслужава.

Чети още Как да овладеем хранителните алергии при децата.