5 изненадващи храни, които значително повишават нивата на кръвната захар в организма

5-%d0%b8%d0%b7%d0%bd%d0%b5%d0%bd%d0%b0%d0%b4%d0%b2%d0%b0%d1%89%d0%b8-%d1%85%d1%80%d0%b0%d0%bd%d0%b8-%d0%ba%d0%be%d0%b8%d1%82%d0%be-%d0%b7%d0%bd%d0%b0%d1%87%d0%b8%d1%82%d0%b5%d0%bb%d0%bd%d0%be-%d0%bf

Всички знаем колко важно е поддържането на здравословни нива на кръвната захар за нашето тегло, сърдечно-съдова система и дори настроение.

Това е от още по-съществено значение за тези, които страдат от диабет.

Някои от признаците, че нивата на кръвната ни захар не са в норма са раздразнителност, постоянен глад, ниски нива на енергия, треперене и промени в настроението. Ако някой от гореизброените симптоми са ви познати е време да се свържете с лекуващия ви лекар и проверите нивата на кръвната си захар.

В тази статия ще разгледаме няколко изненадващи храни, които повишават нивата на кръвната ни захар и са рискови, както за здравите хора, така и за диабетиците.

Всеки автоматично би помислил, че това са захарните изделия. Да, така е, но не само.

Нивото на кръвната захар се повишава след консумацията на храни с „прости“ въглехидрати известни още като „бързи“. Предлагаме ви списък на 5 храни, които стремглаво повишават нивото на кръвната захар и е необходимо да избягваме:

  1. Преработено месо (колбаси, наденица, луканка, кремвирши и др.)

Яденето на много преработено месо причинява редица сърдечно-съдови проблеми и допринася за развитието на диабет тип 2.

%d0%b1%d0%b5%d0%ba%d0%be%d0%bd

Освен това проучвания показват, че тези, които се хранят дори с малки количества преработено месо като бекон или колбаси са два пъти по-податливи да развият диабет тип 2. Решението е да замените преработеното месо с такова, което не е или напълно избягвате този тип храна, като си набавяте растителни протеини от източници като боб или леща.

  1. Подсладени сушени плодове

Сушените плодове са изключително полезни, но много от тях са пълни с глюкозо-фруктозен сироп което действа зле на кръвната захар в организма. Бъдете внимателни на опаковката и състава им, когато ги купувате. Винаги избирайте натурални и неподсладени сушени плодове, като също внимавате с количеството на приема им.

  1. „Леки“ напитки и храни или такива „без захар“

sugar-free

Нашият пазар е наводнен от „light“ и „sugar free“ храни и напитки, а те са по-опасни дори от конвенционалните такива, заради високото си съдържание на аспартам. Рисковите групи са дъвки, безалкохолни напитки, шоколади, конфитюри, хранителни добавки и лекарства. Аспартамът не само завишава нивата на кръвната ни захар, но е силно токсичен синетичен подсладител, който може да предизвика дълготрайни и необратими поражения на човешкия организъм, като увреждане на нервните клетки, множествена склероза, загуба на памет, хормонални проблеми, загуба на слуха, епилепсия, болест на Алцхаймер, болест на Паркинсон, хипогликемия, деменция, мозъчни лезии и невроендокринни разстройства.

  1. Рафинирана зърнени закуски

He's making his own breakfast

Повечето зърнени закуски в магазина за хранителни стоки обикновено са пълни със захар. Без да осъзнаваме, лесно можем да прекрачим препоръчителния дневен прием на захар. Винаги внимателно четете етикетите на корн флейкса или другите зърнени закуски. Бъдете предпазливи за захар, соев лецитин и други „скрити“ на пръв поглед съставки. За по сигурно избирайте обикновени трици (флейкс) от овес, киноа или спела и ги подслаждайте със свежи или натурални сушени плодове.

  1. Продукти „без мазнини“ или с „ниско съдържание на мазнини“

Терминът „без мазнини“ или „ниско съдържание на мазнини“ е клопка в която всеки може лесно да попадне. Производителите на подобен тип храни обикновено трябва да увеличат съдържанието на захар в тях, защото чрез извличането на мазнините, тези храни често губят много от аромата си, откъдето идва и необходимостта да се добавя захар. Яденето на храни „без мазнини“ може значително да завиши нивата на кръвна захар и прави контрола на калориите и поддържането на стабилни нива на енергия почти невъзможно.

 

Вместо гореизброените храни, увеличете нивата на свежи плодове и зеленчуци, както и сурови, предварително накиснати ядки, които ще дадат на организма ви всички необходими елементи за правилното му функциониране. С тяхна помощ ще постигнете по-дълготрайно чувство на ситост, ще се чувствате по-енергични и щастливи, а кожата ви ще искри.

polezna-hrana