8 причини да се откажем от захарта

защо да спрем да приемаме захар

Мнозина почитатели на сладкото често задават въпроса: Колко захар е приемливо да се приема? Истината е, че рафинирана захар няма нито едно полезно действие за тялото ви, но отказването ѝ може да направи чудеса за вашия организъм.

Представяме ви само 8 от иначе безбройните причини да изключите рафинираната захар от ежедневието си.

  1. Да засилим имунната си система

Захарта потиска и отслабва имунната ни система чрез намаляване на активностите в нейните клетките, които атакуват бактериите. Така, че консумирайки захар, тялото ни става по-податливо на инфекции и възпаления.

  1. Регулиране на нивата на кръвната захар

Употребата на захар пряко въздейства на способността на организма да регулира нивата на кръвната захар и може да доведе до инсулинова резистентност, хипо-и хипергликемия и диабет. Нерегулираните нива на кръвната захар пък водят до увреждания на кръвоносните съдове и въздействат негативно на здравето на сърцето, бъбреците, нервите и очите.

  1. За здравето за кожата

Захарта се свързва с протеини и мазнини в организма по време на храносмилането, за да се създаде „крайни продукти на напреднало гликозилиране (КПНГ) „, които намаляват колагена и еластина в кожата, причиняват бръчки, отпуснат, повехнал и блед вид на кожата.

  1. Да постигнем минерален баланс

Захарта потиска минералната абсорбция и по този начин лишава организма ни от основните минерали, необходими за здравето ни. Минералите са необходими за правилното функциониране на всяка клетка в човешкото тяло и са от съществено значение за усвояването и оползотворяването на калция.

  1. Да отслабнем и намалим подуването

Захарта затормозява панкреаса, като го принуждава да произвежда повишени нива на инсулин, а други хормони, които регулират теглото, стреса, храносмилането и обмяната на веществата са потиснати. Когато тези системи не са балансирани, изпитваме умора и промени в настроението. Също така, когато тялото е под стрес, произвежда кортизол, който сигнализира на организма да „превключи“ на режим на пестене/запазване, което води до още по-голямо намаляване на енергия, забавяне на метаболизма и намаляване на способността да се изгарят мастните депа.

  1. Да подобрим здравето на черния си дроб

Захарта разрушава черния дроб. Високо-фруктозни храни като сок, сода, сиропи и други сладки течности и ястия карат черния дроб да работи извънредно, за да ги обработи, а също го карат да пренебрегва другите си жизнено-важни функции. Някои от симптомите на „преуморения черен дроб“ са отпадналост, камъни в бъбреците, подагра и високо кръвно налягане. Яденето на твърде много захар също води до  затлъстяване на черния дроб, което води до заболяване на този жизнено-важен орган, инсулинова резистентност, а понякога дори отказ на органа.

  1. Да се предпазим и излекуваме от сърдечно-съдови заболявания

Захарта не само увеличава мазнините около талията и черния дроб, тя нарушава балансът на метаболизма, хормоните и липидните нива в кръвта. Консумацията на захар е по-голяма причина за високо кръвно налягане, отколкото консумацията на солта. Захарта увеличава холестерола в кръвта и триглицеридите, което сериозно уврежда сърцето.

  1. Да ухаем по-добре и имаме здрави зъби

Поради дисбаланса на хормоните, неправилното функциониране на имунната система, увеличаване на мазнините в тялото, намаляване на чернодробна и бъбречна функция и лошото храносмилане яденето на твърде много захар всъщност кара тялото ни да излъчва неприятна миризма. Освен това бактериите обичат захар и това включва флората в устната кухина. Когато приемаме захарни напитки или храни, те също ги приемат. Бактериите се прикрепят към зъбите чрез плаката и използват енергията, която сме им дали чрез захарта, за да се размножават и разрастват в устната кухина. Това води до лош дъх и развалени зъби.

 

Ефектите, които се забелязват след преодоляването на захарната зависимост са наистина удивителни:

  • Продуктивността се увеличава, заради стабилизирането на кръвна захар и енергията в организма се освобождава през целия ден
  • Паметта и настроението се подобряват
  • По-добра концентрация
  • По-добро функциониране на бъбреците
  • Можем да се предпазим или да спрем развитието на диабета
  • Без непредсказуеми комбинации от промяна в настроението, тревожност, изтощение, тежест или подуване на червата, бавен метаболизъм, и проблеми с щитовидната жлеза.