Най-подходящите храни, за да контролирате диабета

Най-подходящите храни, за да контролирате диабета

Диабетът е хронично състояние, при което тялото не произвежда достатъчно инсулин или клетките на тялото не реагират правилно на инсулина, който се произвежда. Някои хора вярват, че след като са диагностицирани с тази болест, те ще трябва да бъдат на медикаменти за цял живот.

Въпреки това, много хора с диабет тип 2 са в състояние да стоят настрана от медикаментите, но с помощта на строго контролиран и пълноценен начин на хранене. Приема на правилните микроелементи като хром, магнезий и цинк, както и балансиран прием на въглехидрати, мазнини и протеини може успешно да регулира нивото на кръвната захар.

А ето и най-добрите храни, които ще доставят всички нужни хранителни елементи на организма ви.

  1. Конопено семе. 3 супени лъжици конопено семе ще осигурят на организма ви 10 грама протеин, който поддържа нивата на кръвната захар и около 3000 mg. омега-3 мазнини, които спомагат за намаляване на възпалението. Добавяйте конопеното семе към шейкове, салати и други ястия.
  2. Ядки. Отново богати на протеини и мазнини. Могат да бъдат хапвани самостоятелно и като допълнение към смутита, шейкове и салати. Важното е ядките да са сурови и накиснати преди консумация.
  3. Кокосово масло. Богато на средноверижни триглицериди, кокосовото масло може да помогне за забавяне на усвояването на захари в кръвта и подобряване на инсулиновата чувствителност.
  4. Спирулина. Алкализира организма и повлиява положително на нивата на кръвната захар. Може да бъде добавяна към смутита и шейкове или просто разтворена във вода.
  5. Авокадо. Пълно с полезни мазнини, които помагат да се регулира нивото на кръвната захар. Добавяйте го към салати, шейкове и сурови десерти.
  6. Бобови. Изключително богати на фибри, бобовите са чудесна храна за диабетиците, защото забавят освобождаването на захар и спомагат за детоксикация на черния дроб, заради високото им съдържание на сяра. А правилната функция на черния дроб е от голямо значение, защото спомага за здравословно регулиране на кръвната захар в организма. Не забравяйте да ги накиснете преди варене.
  7. Спанак. Богат на хром, магнезий и манган, спанакът е чудесен за подхранване на клетките с хранителни вещества, необходими за здравословен инсулинов метаболизъм. Яжте го в суровата му форма, за да извлечете най-добрите му хранителни ползи.
  8. Ленено семе. Съдържа жизнено важни омега-3 мазнини, а също е чудесен източник на фибри. Консумирайте го прясно в смляната му форма, за да може по-лесно да се освои от организма. Добавяйте го в смутита, салати, сурови десерти и навсякъде, където е възможно.
  9. Канела. Канелата е чудесна подправка, която също спомага за по-ниската инсулинова резистентност.

 

Всички тези храни са изключително мощни съюзници в борбата с диабета, те са богати на здравословни мазнини, минерали и протеини. Препоръчваме преди да промените начина си на хранене, да се консултирате с лекуващия си лекар.