8 признака, че не приемате достатъчно протеини

Dried super health food selection in wooden spoons over natural paper background. High in antioxidants, minerals, vitamins and dietary fiber.

Много от хората, които се придържат към веганския или вегетарианския начин на хранене често биват питани „А от къде си набавяш протеините в менюто?“, защото всички знаем, че недостига на протеин в организма може да доведе до сериозни здравословни проблеми. Ето и 8 признака, че има недостиг на протеини в организма ни.

      1. Често чувство на умора и отпадналост
      2. Загуба на мускулна маса
      3. Бърз спад на силата, енергията и издръжливостта по време на спорт
      4. Бавно възстановяване след контузии
      5. Непрестанен глад за въглехидрати под формата на чипс, сладкиши, кофеин, шоколад, бонбони.
      6. Болки в мускулите и ставите
      7. Нарушен сън и раздразнителност
      8. Косопад

Ако чувствате някои от изброените симптоми е необходимо да се замислите за дневния си прием на протеини.

Дори диета базирана изцяло на растителна основа може да бъде повече от богата на протеини. Изобилие от зеленчуци, ядки и семена дават на организма всички необходими хранителни елементи, за да функционира перфектно. Някои от тях са чия семена, ленено и конопено семе, фъстъци, лешници, овесени трици, леща, боб, ориз, тофу, броколи, аспержи, спанак, бадемово мляко и много други.

Тези храни зареждат тялото и мускулите с енергия, а повечето от тях са ниско калорични.

Включвайки ги в менюто си веднага ще забележите позитивния им ефект върху организма си.