7 причини да използваме ежедневно кокосовото масло

кокосово масло

Много наричат кокосовото масло „ вълшебен еликсир“ и то наистина е такова, а ето и 7 причини за това непреувеличено наименование.

  1. Богато на полезни мазнини

Нашето тяло бързо превръща тези мазнини в чиста енергия – гориво за мозъка и мускулите ни, а не я съхранява като мазнина.

  1. Помага за регулирането на теглото

Проучвания установяват, че кокосовото масло намалява затлъстяването в коремната област. Учените открили, че кокосово масло е бързо усвоимо от организма, като го предпазва от инсулинова резистентност. Започнете, като добавите една чаена лъжичка към вашата дневна диета и постепенно увеличете до 2-3 супени лъжици на ден.

  1. Подобрява храносмилането

Ако страдате от лошо храносмилане или подуване на корема, опитайте да добавите кокосово масло към диетата си. Доказано е, че кокосовото масло предпазва от храносмилателни разстройства, включително синдром на раздразненото черво. Мастните киселини в кокосовото масло притежават антибактериални свойства, които имат успокояващ ефект върху чревната флора в стомаха.

  1. Стимулира метаболизма

Съгласно много проучвания кокосовото масло ускорява метаболизма. Изследователите установили, че участниците, които консумират две супени лъжици кокосово масло на ден изгарят повече калории, отколкото тези, които консумират по-малко. Ускореният метаболизъм стимулира имунната система и поддържа теглото в оптималните му граници.

  1. Заличава фините бръчки

Кокосовото масло е подходящо, както за вътрешна употреба, така и за хидратация на кожата ни, като запазва кожата здрава и предотвратява появата на бръчки. Нанесете съвсем малко кокосово масло директно върху кожата си, за да омекотите фините бръчици и озарите кожата си.

  1. Не губи свойствата си при високи температури

Кокосово масло е средно-верижна наситена мастна киселина, а това е причината да можем да готвим с него и при по-висока температура без да загубим свойствата му.

  1. Спира глада за захар

Това се получава, защото полезните мазнини са по-засищащи от въглехидратите. Важно е да знаем, че постоянният глад е основен признак, че тялото ни не получава нужните му хранителни вещества. С правилните количества на мазнини, протеини, витамини и минерали ще можем да изразходваме енергийните си запаси правилно без да чувстваме непрестанен глад за захар или други вредни храни.