Най-важните съвети, които ще ви помогнат да увеличите суровата храна в ежедневното ви хранене

rsz_1dsc05252-1847

Искате да увеличите суровата храна в ежедневния си начин на хранене, но не сте сигурни как и от къде да започнете? Представяме ви няколко лесни начина как да направите това.

Ако четете тези редове, значи вече знаете за многобройните ползи на този тип храна, остава да се запознаете с нашите съвети и просто да започнете.

Как да започнете със здравословната „диета“?

Думата „диета“ не е особено симпатична, напомня на нещо мъчително, което ще отмине и е само за определен период от време. По-правилно би звучала чуждицата „лайфстайл“ или начин на живот. Всичко се случва спонтанно, не сме обременени със срокове и ефект, който гоним, а целта ни е единствено и само дългосрочно и крепко здраве.

Да сменим начина си на хранене и живот е голяма крачка и много от нас все отлагат или изобщо не започват, заради страха от промяната.

Представяме ви няколко лесни стъпки чрез които по-лесно ще вземете решение да въведете суровоядството в живота си.

  1. Просто започни

Това е най-важната крачка, а решението дали ще го направите плавно или по-рязко е изцяло във вашите ръце.

Поставете си цел и не се отчайвайте, ако не се получи веднага. Томас Едисън е имал около 1000 неуспешни опита да изобрети крушката и когато най-накрая е успял и са го попитали как се е чувствал по времето на тези 1000 неуспешни опита, Едисън просто е казал: „Не съм се провалил, просто открих 1000 начина които не работят“, или казано по друг начин, това са били необходимите крачки, които Томас е трябвало да извърви преди да постигне успех. Ако имате моменти на „провал“, не го приемайте твърде тежко. Учете се от тези грешки и бодро продължете напред.

  1. Започни в супермаркета

За повечето хора най-трудната част е промяната в списъка с продуктите за покупка в магазина.

Трябва да знаете, че е изключително лесно, когато имате план. Направете си списък на храните, които диетата ви включва и се концентрирайте на прекрасните десерти и ястия, които можете да направите с тях.

  1. Използва собствената си глава

В онлайн пространството можете да откриете безброй мнения и тези на знайни и незнайни експерти в областта на храненето. Не е нужно да вярвате на всичко, което прочетете или чуете. Доверете се на инстинктите си, наблюдавайте тялото си, бъдете внимателен за сигналите които ви дава. Обърнете внимание как се чувствате след обикновенa закуска, или след закуска съставена изцяло от плодове и ядки, да речем. Хапвайте храната след която се чувствате добре и изпълнени с енергия.

  1. Запаси се с многообразни плодове, зеленчуци, ядки и семена

Яжте колкото искате плодове и зеленчуци, не се ограничавайте. Отървете се от нездравословната храна в дома ви.

  1. Намери си съмишленици

Да, те ще ви помогнат да се върнете обратно в правия път, ако случайно имате порив и кривнете. С тях можете да обсъждате преимуществата и трудностите съпътстващи промяната в храненето ви. Това могат да бъдат приятели, роднини или хора със сходни на вашите цели и интереси.

  1. Не се претоварвай и си почивай

В началото на промяната много вероятно е да чувствате симптоми на отпадналост, защото тялото се чисти (детоксикира). Възможно е и да сте от късметлиите, които още в началото са пълни с енергия, но ако сте от първия тип хора – почивайте си колкото сметнете за необходимо и не се претоварвайте.

  1. Яж

Да, яжте : ) не се оставяйте гладни, уверете се, че приемате оптимално количество калории, защото в противен случай ще се чувствате отпаднали и слаби, а това не е ефекта който търсим.

Изследвайте, наблюдавайте, слушайте тялото си. Обръщайте внимание на това как се чувствате след всяко хранене и постепенно въвеждайте промените.

Най-важното е да знаете и вярвате, че ще успеете!

Разкажи ми за трудностите с които се срещаш при въвеждането на здравословния начин на хранене. Тук можем да обменим опит и идеи как да се справяме с тези трудности.